جامبو بگ قیر یا کیسه جامبو قیر {پالت چوبی برای حمل قیر}

جامبو بگ قیر یا کیسه جامبو قیر

امروزه به لطف پیشرفت علم و تکنولوژی، راه و روش های مختلفی برای حمل و نقل قیر وجود دارد که هر یک از آنها دارای مزایا و معایب خاصی هستند. همانطور که میدانید قیر، مایعی چسبناک بوده و در صورتی که به هر دلیلی حین حمل و نقل نشتی داشته باشد، میتواند به محیط زیست آسیب های زیادی وارد کند. 3 روش شایع برای حمل قیر وجود دارد که این شیوه ها عبارتند از بشکه های فولادی، کیسه جامبو قیر و تانکر.

در ادامه سعی داریم تا با یکی از مطمئن ترین و بهترین روش های حمل و نقل قیر یعنی جامبو بگ قیر آشنا شویم. پس تا انتها همراه ما باشید.

کیسه جامبو قیر چیست؟

بر اساس نظر کارشناسان سایت پالت کاران، جامبو بگ قیر در واقع نوعی کیسه پلی آلکان است که از انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار است. این نوع از کیسه به دلیل نوع موادی که در فرایند ساخت آنها استفاده شده، علاوه بر انعطاف پذیری، از مقاومت بالایی نیز بهره مند بوده و قیمت آنها نسبت به دیگر روش های حمل و نقل قیر کمتر میباشد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که حمل قیر با استفاده از کیسه جامبو قیر به عنوان کم هدر رفت ترین روش در میان دیگر روش های رایج به حساب می‌آید. به همین سبب نیز درصد بالایی از افرادی که قصد حمل قیر را دارند، از این کیسه ها برای بسته بندی آن استفاده میکنند.

کیسه جامبو قیر را کامل در ادامه بررسی میکنیم …

جامبو بگ قیر و حمل با پالت چوبی

با انواع جامبو بگ قیر آشنا شوید!

به طور کلی 3 نوع مختلف از کیسه های جامبو در بازار وجود دارد که شما میتوانید با توجه به مشخصات آنها و نیاز خود، یکی را انتخاب کنید.

  1. کیسه 300 کیلویی با ابعاد 100x55x55 سانتی متر و ارتفاع 55 سانتی متر
  2. کیسه 1 متری با ابعاد 100x105x105 سانتی متر و ارتفاع 100 سانتی متر برای نگهداری قیر در این نوع از کیسه ها باید آنها را در قفس های فولادی و روی پالت های چوبی قرار می گیرد.
  3. کیسه 1.3 متری با ابعاد 140x101x10 سانتی متر و ارتفاع 140 سانتی متری است که این نوع از کیسه ها را نیز باید روی یک پالت چوبی قرار دهید. این کیسه ها دارای یک قاب فلزی داخلی هستند.

پالت چوبی تماس با مرکز پخش

چرا باید از کیسه جامبو قیر استفاده کنیم؟

در بخش های بالاتر، تا حدودی به مزایای استفاده از جامبو بگ قیر اشاره کردیم. اکنون سعی داریم تا مزایای استفاده از این کیسه ها را به طور دقیق تر و با جزئیات بیشتری بررسی کنیم.

1. قیمت ارزان

همیشه یکی از اصلی ترین مواردی که برای صاحبان کسب و کار ها مهم بوده، انجام کاری با ارزان ترین قیمت و بهترین کیفیت میباشد. کیسه جامبو قیر نیز دقیقا چنین چیزی را به این افراد هدیه داد. پلی آلکان ها از نفت ساخته میشوند و به همین دلیل هم با قیمت بسیار ارزانی به دست مصرف کنندگان میرسند.

2. وزن کم

یکی از ایرادات بزرگ بشکه های فولادی که از آنها برای بسته بندی و حمل قیر استفاده میشود، وزن زیاد آنها است. وزن زیاد این بشکه ها سبب میشود تا هزینه حمل و نقل قیر افزایش چشمگیری داشته باشد. به این دلیل استفاده از بشکه برای حمل قیر چندان به صرفه نیست. از طرفی اما کیسه های جامبو نه تنها وزن زیادی ندارند، بلکه حجم بالایی نیز دارند و میتوانند مقدار زیادی قیر را در خود جای دهند.

3. سازگار با اکوسیستم و محیط طبیعی

یکی از بحران های بشر در سال های اخیر، گرمایش زمین و ریز پلاستیک ها بوده است. همین عامل هم باعث شد تا انسان به سمت استفاده از موادی که با محیط زیست سازگار هستند برود. جامبو بگ قیر یکی از موادی است که دوستدار محیط زیست بوده و در طبیعت تجزیه پذیر میباشد. آستر داخلی این نوع از کیسه ها به طور کامل قابل مصرف هستند و آستر بیرونی نیز قابل بازیافت میباشد.

4. ایمنی و سهولت در بارگیری قیر

این نوع از کیسه ها به گونه ای طراحی شده اند تا کارگران قادر باشند، در کوتاهترین زمان ممکن آنها را پر و خالی کنند. همچنین کیسه جامبو قیر، ایمن ترین روش بسته بندی قیر نیز به شمار میرود. چرا که در این روش به دلیل نوع و جنس کیسه ها، کمترین مقدار قیر از کیسه ها نشتی خواهد داشت.

کیسه جامبو قیر

5. مراقبت از قیر در مقابل رطوبت

رطوبت و مایعات، به عنوان دشمن اصلی قیر به شمار میروند. چرا که اگر قیر حتی مدت کوتاهی در مقابل رطوبت قرار بگیرد، خاصیت چسبندگی خود را از دست میدهد و حالتی نرم به خود میگیرد. یکی دیگر از مزایای استفاده از کیسه های جامبو برای بسته بندی قیر، محافظت از قیر در برابر رطوبت و مایعات است. به این صورت میتوانید برای مدت طولانی قیر را بدون هیچگونه نگرانی بسته بندی نمایید.

جامبو بگ قیر در چه جاهایی استفاده میشود؟

با عرضه شدن و تولید گسترده جامبو بگ قیر، بسیاری از صنایع متوجه مزایای زیاد استفاده از آن شدند. این صنایع تصمیم گرفتند تا روش های سنتی خود را کنار بگذارند و به جای آن، از کیسه های جامبو استفاده نمایند. برخی از صنایعی که از جامبو بگ استفاده میکنند، عبارتند از:

  • تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی و شیمیایی، به عنوان مثال برای بسته بندی قیر.
  • در صنایع ساختمانی برای بسته بندی سیمان، گرانیت و….
  • در صنایع غذایی برای بسته بندی موادی مانند شکر، آرد و….
  • در صنایع مرتبط با کشاورزی برای بسته بندی کود و….

نکاتی در مورد ایمنی کیسه های جامبو

درصد بالایی از مراجعه کنندگان ما، نگران وضعیت کیسه ها پس از ریختن قیر داغ در آنها هستند. در این مقاله چندین بار اشاره کردیم که جامبو بگ قیر به دلیل ساختاری که دارد، از مقاومت بسیار خوبی در مقابل حرارت برخوردار میباشد. در پالایشگاه ها پس از آنکه قیر را درون این کیسه ها ریختند، کمی صبر میکنند تا قیر خنک شود. سپس آنها را درون قفس های فولادی میگذارند و روی پالت چوبی قرار میدهند. به این صورت کیسه های جامبو به هیچ عنوان دچار نشتی نخواهند شد.

تامین و توزیع انواع پالت چوبی و پلاستیکی انبارداری و صادارات کالا

سخن آخر

بسته بندی و جابه‌جایی قیر یکی از چالش های صاحبان کسب و کار های مختلف میباشد، اما امروزه به لطف عرضه جامبو بگ قیر، دیگر مشکلی برای بسته بندی آن وجود ندارد. این کیسه ها در کنار مزایای بسیاری که دارند، از امنیت بالایی برخوردار هستند و قیمت ارزانی نیز دارند.

خواندنی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − یازده =